Help

Werkt iets niet helemaal goed?! Hopelijk vind je hier het antwoord!

Help!

Inloggen

Hieronder de meest voorkomende problemen met inloggen...

Waar je kunt inloggen en hoe het spel werkt staat in de mail die je hebt ontvangen na het bestellen en in de handleiding. De site waar je naartoe moet gaan om in te loggen is: gps.magnagames.nl (let op: geen www ervoor).

Voor de zekerheid:
- Zit je echt op de site gps.magnagames.nl (zonder www. ervoor)?
- Heb je de spelcode goed ingevoerd, dus ook met het minteken erin (XXXX-XXXXX)?
- Voor hoeveel teams/logins is er besteld en is het maximale aantal teams/logins al bereikt?

Of is er misschien een specifiekere foutmelding die ergens anders op deze Help-pagina staat? Zo niet, neem contact met ons op via WhatsApp.

Dit betekent dat er bijvoorbeeld een code is besteld voor 2 teams/logins en er ook al 2 mensen zijn ingelogd.
Het kan zijn dat je misschien was ingelogd en per ongeluk bent uitgelogd. Geen probleem!

Toen je geen inloggen, heb je een mailadres ingevoerd. Dit mailadres is gekoppeld aan de spelcode en er is daardoor een soort van tijdelijk 'account' aangemaakt. Als je nu opnieuw wilt inloggen, gebruik dan exact hetzelfde mailadres als de eerste keer (en dezelfde spelcode) en je kunt op hetzelfde toestel of in een andere browser of op een ander toestel gewoon weer inloggen en verdergaan met het spel!

Let op: Het kan wel 10 tot 15 seconden duren nadat je bent ingelogd voordat je de juiste tijd en punten weer ziet. Wacht dus even geduldig en dan kan je zo weer verder!

Weet je zeker dat je de juiste code hebt ingevoerd, ook het minteken? Soms komt het voor dat het niet duidelijk is of je de kleine letter l (L) of hoofdletter I (i) moet invoeren, of het getal 0 of de hoofdletter O. Voor de zekerheid: Type je code niet in, maar kopieer en plak deze vanuit je mail.

Als je wordt uitgelogd, betekent het dat je mogelijk geen verbinding had met de server. Je kunt gewoon opnieuw inloggen met het mailadres en spelcode waarmee je de 1e keer ook was ingelogd (op hetzelfde of op een ander toestel). Na 10 tot 15 seconden komt de tijd en je score weer in beeld.
Gebeurt het vaker dat je het inlogscherm ziet? Misschien is het volgende aan de hand:
- Heb je per ongeluk op 'vorige' geklikt of geswiped? Doe dit niet, maar gebruik de knoppen van de kaart en je aktetas onderin beeld.
- Surf je in privé/incognito-modus? Dan onthoud de server je ip-adres niet en kan hij jij uitloggen. Surf dus nooit privé of incognito.
- Zit je wel op3/4/5G en niet per ongeluk op de stadswifi?

Blijft dit probleem zich voordoen? Stuur ons een WhatsApp bericht met je spelcode en teamnaam. Dan gaan wij kijken of we dit probleem op kunnen lossen.

Als je per ongeluk een tikfout hebt gemaakt in je mailadres bij het inloggen, dan is het niet erg als je weet welke tikfout je hebt gemaakt. Er is bij het inloggen een tijdelijk 'account' voor je aangemaakt, waarbij mailadres en spelcode gekoppeld zijn. Als je dus opnieuw wilt inloggen, maak dan expres de tikfout opnieuw.
Weet je niet welke fout je hebt gemaakt in je mailadres? Stuur ons dan een WhatsApp met je spelcode een teamnaam en het juiste mailadres. Als de techniek aanwezig is, kunnen zij het mailadres mogelijk meteen wijzigen.

Contact

Kom je er met de help-functie hier niet uit? Neem contact met ons op.

Wat vervelend dat er iets niet werkt en je vraag hier niet tussenstaat.
Natuurlijk willen we je graag helpen. Als je ons vaste telefoonnummer toevoegt aan je contacten (076-7851466), dan kan je daar een WhatsApp naar sturen.
Stuur via de app svp de volgende gegevens mee:
- Spelcode
- Teamnaam
- Het probleem
- Eventueel een printscreen van je scherm.

We helpen je dan zo snel mogelijk weer op weg.

Tijdens het Spel

Gaat er iets niet goed of snap je iets niet tijdens het spelen? Bekijk hieronder de meest voorkomende problemen.

Als je een grijs scherm ziet na het inloggen en geen kaart, dan is de kans groot dat je het spel op een iPhone wilt spelen en de GPS door je browser wordt geblokkeerd. Dit los je als volgt op:
- Ga naar de instellingen van de iPhone (het tandwiel)
- Ga naar 'Privacy'
- Ga naar 'Locatievoorzieningen'
- Ga naar de browser die je gebruikt (Safari of Chrome bijvoorbeeld) en verander daar de toestemming van 'nooit' naar 'bij gebruik van app'.

Als je nu teruggaat naar het spel, zie je waarschijnlijk al de kaart. Zo niet, ververs dan je scherm.

Als je je scherm hebt ververst of je start het spel net, kan het 10 tot 15 seconden duren voordat je de vragen/opdrachten ziet. 

Zie je na 15 seconden nog geen vragen/opdrachten?
- Weet je zeker dat je de juiste stad hebt geselecteerd bij het inloggen?
- Als je het startpunt niet ziet, weet je zeker dat je bij het juiste startpunt bent? (deze staat in de handleiding)
- Misschien was er even geen verbinding met de server, ververs daarom even als test je scherm (door op de URL balk te klikken weer naar dezelfde link te gaan). Zie je dan na 10 a 15 seconden nog geen vragen/opdrachten-iconen in beeld, stuur ons dan een WhatsApp met je spelcode, teamnaam en een printscreen van je scherm.

Weet je zeker dat je de juiste stad hebt geselecteerd en/of je bij het juiste startpunt bent?

Zo ja, ververs voor de zekerheid even als test je scherm (door op de URL balk te klikken weer naar dezelfde link te gaan). Zie je dan na 10 a 15 seconden nog geen startpunt-icoon in beeld, stuur ons dan een WhatsApp met je spelcode, teamnaam en een printscreen van je scherm.

Soms kan GPS wat moeite hebben in een stad tussen gebouwen. Zeker als je loopt en dus kleine afstanden aflegt, kan op sommige toestellen de GPS wat trager reageren. Hier kunnen we helaas vrij weinig aan doen.
Meestal is een beetje geduld de beste oplossing en komt het uiteindelijk goed met de GPS. Werkt het nou echt niet lekker, dan kan je altijd proberen om het spel op die telefoon af te sluiten en het op een ander toestel te proberen. Sommige telefoons zijn net wat beter met GPS.

Als je wordt uitgelogd, betekent het dat je mogelijk geen verbinding had met de server. Je kunt gewoon opnieuw inloggen met het mailadres en spelcode waarmee je de 1e keer ook was ingelogd (op hetzelfde of op een ander toestel). Na 10 tot 15 seconden komt de tijd en je score weer in beeld.
Gebeurt het vaker dat je het inlogscherm ziet? Misschien is het volgende aan de hand:
- Heb je per ongeluk op 'vorige' geklikt of geswiped? Doe dit niet, maar gebruik de knoppen van de kaart en je aktetas onderin beeld.
- Surf je in privé/incognito-modus? Dan onthoud de server je ip-adres niet en kan hij jij uitloggen. Surf dus nooit privé of incognito.
- Zit je wel op3/4/5G en niet per ongeluk op de stads-WiFi?

Blijft dit probleem zich voordoen? Stuur ons een WhatsApp bericht met je spelcode en teamnaam. Dan gaan wij kijken of we dit probleem op kunnen lossen.

Geen probleem! Je kunt gewoon inloggen op een ander toestel. Als je hetzelfde mailadres (en spelcode) gebruikt als de 1e keer, dan zie je na 10 tot 15 seconden gewoon weer de tijd en je score en kan je doorgaan met winnen ;)

Het kan voorkomen dat internet of de GPS even traag is of wegvalt. Dit gebeurt wel vaker in steden als je tussen gebouwen loopt. Met een beetje geduld, trekt het na 10 tot 20 seconden meestal vanzelf weer bij als je blijft lopen en kan je gewoon verder spelen.
Loopt het spel echt helemaal vast (blijft je poppetje volledig stilstaan of kan je nergens meer op klikken), dan wil het ook nog wel eens helpen om je scherm te verversen. Na 10 tot 15 seconden is het spel weer geladen op je telefoon en kan je verder.
Lukt het nog steeds niet na het verversen van je scherm? Stuur ons dan een WhatsApp met je spelcode, teamnaam en het probleem waar je tegenaan loopt. Dan gaan wij ons best doen je verder te helpen.

Als er 1 code is besteld voor 2 of meer teams, dan zou je de andere teams op je beeldscherm moeten zien lopen. Soms wordt er wel eens verkeerd besteld, waardoor er bijvoorbeeld 2 codes voor 1 team worden besteld (i.p.v. 1 code voor 2 teams). Geen zorgen, speel het spel gewoon met je eigen code, je ziet elkaar weliswaar niet, maar na afloop van het spel krijg je in je mail een link waar je de einduitslag ziet. Als je die 2 einduitslagen met elkaar vergelijkt, kan je alsnog een winnaar bepalen!

In de mail die je hebt ontvangen na het bestellen, stond een link naar de handleiding. In deze handleiding staat uitgebreid omschreven hoe het spel werkt en wat de bedoeling is. Lees deze handleiding even en dan zal het vast duidelijker worden!

Binnen maximaal 30 minuten na afloop van jullie spel, wordt er automatisch een mail gestuurd naar het mailadres waarmee je bent ingelogd. Daar zie je de gemaakte foto's bijvoorbeeld, maar ook de uitslag. Steeds als een team klaar is, komt de uitslag van dat team er ook bij te staan. Zo kan je makkelijk bepalen wie de winnaar is!

Soms komt de mail in de Spam-inbox uit, heb je daar al gekeken? De spam-inbox zit op sommige telefoons een beetje verstopt...

Het kan ook zijn dat je een tikfout in je mailadres hebt gemaakt bij het inloggen, dan wordt de eindmail helaas naar dat verkeerde mailadres gestuurd. Als je met meerdere teams speelt, dan heeft vast 1 van de andere teams de mail wel ontvangen. Zo niet, stuur ons dan een WhatsApp-bericht met je spelcode en dan zorgen we dat je alsnog de juiste link naar de uitslag krijgt!